Повістки. Що воно таке та з чим його їсти?

Більшість людей у нашій країні чули або мали справу з повістками у їх різних формах та видах, будь то повістка з суду чи військкомату і т.д. Проте лише відносно невеликий відсоток громадян знають про існування форм цих повісток, яких повинні дотримуватись наші органи влади, мало того деякі з них викликають питання про легальність їхнього застосування.

Отже переглядаючи законодавство нашої «бюрократичної» країни ми можемо знайти тільки форми повісток з суду та військкомату. Форму судової повістки можна знайти в «Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді», а військової повістки – «Про затвердження Положення про підготовку і проведення призову громадян України на строкову військову службу та прийняття призовників на військову службу за контрактом».  Проте дивлячись на сучасну ситуацію ми можемо побачити що реально повістки за законом оформляються лише у військкоматі, а от судові повістки інколи мають легко мовити нелегальну форму, так як десь забули поставити печатку, десь підпис не той, десь номера справи нема, і цей перелік наближається до безкінечності, такі речі можна було б пробачити звичайним громадянам, в яких немає юридичної освіти, але ж не посадовим особам, адже це входить до їх обов’язків. Отже постає питання: з яких підстав вони це роблять? Просто з недбальства або ж з якоюсь певною метою?

Якщо це робиться з недбальства то як людей їх можна зрозуміти з їхньою важкою роботою, проте не до кінця, адже ж вони знали куди вони йдуть працювати, що від них вимагається на роботі та яка на них покладається відповідальність. А от якщо з якоюсь невідомою метою то це є вже грубе порушення закону, який до речі вони ж і охороняють. В усіх випадках вищі контролюючі судові ланки повинні були б контролювати підлеглі суди.

Але варто пам’ятати що найбільш часто повістки відправляються від слідчих, органів дізнання та прокурорів. От мені і стало цікаво на якій основі вони відправляють повістки. Я продивився закони, такі як ЗУ «Про прокуратуру» та Кримінально-процесуальний кодекс, які мають регулювати це питання, і не знайшов ніяких форм повісток, але не дивлячись на те що їх форма ніде не встановлена, санкціями та різними жахами в них чомусь завжди лякають громадян України, які ще нічого не порушили. Для мене як для громадянина України неясно яким чином у законах можна згадувати про повістки та санкції за їх порушення і в той же час не прописувати в підзаконних актах норми та форми їх написання, адже цим ми позбавлені права їх оскаржувати . Якщо враховувати вище викладене то слідчі, органи дізнання, органи прокуратури постійно порушують законодавство. Прокуратурою ці порушення просто ігноруються для задоволення їх власних інтересів. А це в свою чергу є порушенням ст.364 Кримінального кодексу України, а саме зловживання владою або службовим становищем. Я вже мовчу про ту, на жаль, поширену практику, коли когось викликають як свідка, а потім його можуть просто перетворити в обвинуваченого.

Отже в нашій країні склалася така ситуація, що органи влади, які складають закони та повинні слідкувати за їх дотриманням, самі ж порушують їх в своїх власних інтересах, навіть не в інтересах держави, хоча частина 2 ст.19 Конституції України забороняє посадовцю вчинити будь-яку дію, коли законом не встановлено в який спосіб і за яким зразком її треба вчиняти.  Як можна допускати такий безлад в державних органах влади? Єдиний вихід який залишається громадянам України – ігнорувати будь-які виклики та повістки, якщо в правому верхньому куті нема вказівки яким нормативним актом встановлено форму цього документу.


 

 


Рейтинг:
2
  Дата и время публикации:
Автор
Ф.И.О  Годецкий Игорь Юрьевич
Рейтинг:  1-й юрист на сайте
Отзывы:  ( + 119 / 1 / - 0 )
Организация:  Лига защиты прав человека
На сайте!

Комментарии




вул. Княжий Затон 16-а, оф 99 м. Київ, 02095, Україна

Техподдержка:
E-mail: support@moyadvokat.kiev.ua
Адвокат Киев — юридические консультации on-line

Copyright 2012 © Все права защищены.